یکی از راه‌کارهای بهینه‌سازی مدیریت سایت‌ها اطلاع‌یافتن مدیر از رویدادهای سایت در سریع‌ترین زمان است. وقتی یک کاربر در سایت شما کامنت می‌گذارد یا تیکت ارسال می‌کند و منتظر پاسخ است اگر چند روز بخواهد طول بکشد تا جوابش را دریافت کند به احتمال زیاد دیگر سایت شما را به یاد هم نمی‌آورد. اما اگر سایت طوری پیکربندی شود که به محض وقوع برخی رویدادهای خاص مدیر سایت یا افراد مسئول را با ایمیل یا (از آن هم سریع‌تر) با پیامک آگاه سازد، آن وقت است که کاربر از سرعت پاسخگویی شما رضایتمند شده و به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد.

سایت‌هایی که با سیستم مدیریت محتوای دروپال راه‌اندازی شده‌اند می‌توانند از افزونه SMS Framework به عنوان یک سیستم پیامکی استفاده کنند. این افزونه دارای دستورات کاربردی برای مدیریت ارسال پیامک از سایت می‌باشد و پیش‌نیاز نصب برخی افزونه‌های کمکی ارسال پیام کوتاه است.

اما این افزونه نیازمند یک افزونه درگاه ارسال پیام کوتاه است. از آنجا که گروه رنگینه پنل پیام کوتاه ارائه می‌کند، یک مجموعه از افزونه‌های مورد نیاز برای مدیریت ارسال و دریافت پیامک از سایت را تهیه کرده است.  کلیه سایت‌هایی که با سیستم مدیریت محتوای دروپال راه‌اندازی شده‌اند می‌توانند با نصب این مجموعه افزونه، سایت خود را مجهز به ارسال و دریافت پیامک کنند.

افزونه‌های موجود در این مجموعه:

sms framework :‌ سیستم پایه ارسال پیامک از دروپال

sms actions : افزودن امکان ارسال پیامک خاص در رویدادهای سایت

sms sendtophone : ارسال لینک یک محتوا به شماره دلخواه

sms track : تهیه آرشیو پیامک‌های ارسالی و دریافتی

 sms user : ارسال پیامک به کاربران دروپال، دریافت رمز عبور جدید

Rangine SMS : درگاه پیامکی رنگینه

روش تهیه این افزونه:

برای تهیه چهار افزونه نخست از مسیر زیر اقدام نمایید:

https://www.drupal.org/project/smsframework

برای دریافت افزونه درگاه پیامکی رنگینه به این مسیر مراجعه نمایید:

https://www.drupal.org/project/sms_rangine

تعداد امتیازدهندگان: 9880
مسیر کوتاه: rangine.ir/node/1132