با گسترش روز افزون کاربرد اینترنت این ایده که بتوان از محتوای 3D سه بعدی در فضای وب استفاده نمود به ذهن برنامه نویسان وب افتاد.
WebGL یک cross-platform است، یک استاندارد وب برای سطح پایین API های گرافیکی 3D بر اساس در OpenGL ES 2.0، که از طریق تگ Canvas در Html5 و رابط گرافیکی آن فعالیت میکند. برنامه نویسان آشنا با OpenGL ES 2.0 طراحی با WebGL را به عنوان یک API مبتنی بر سایه زن با استفاده از GLSL میشناسند.
WebGL پلاگین رایگان 3D را در اینترنت به ارمغان می آورد ، حق امتیاز این قابلیت در دست مرور گران بزرگ اپل (سافاری)، گوگل (کروم)، موزیلا (فایرفاکس) و اپرا (اپرا) که از اعضای گروه کاری WebGL هستند تعلق دارد.
اگربه دنبال آموزش هستید یک چیز را به خاطر داشته باشید :
* برای نوشتن کد WebGL ، شما نیاز به نوشتن جاوا اسکریپت دارید، این درس به مقدار مناسبی از دانش برنامه نویسی عمومی نیاز دارد. اگر شما Python، C #، جاوا، پرل، C++ ، C و یا چیزی شبیه به اینها را فرا گرفته اید، برای آموزش webGl خوب است.
توجه: این بخش از آموزش سایت به خاطر عدم ادامه همکاری مدرسش هنوز ناقص هست و به دنبال یک فرد دیگر برای همکاری در زمینه آموزش WebGLهستیم.
خرید سورس فایل های 16 درس این مجموعه به قیمت 160000 تومان 95000 تومان